Tetapan Semula Kecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
logo-jata
Laman Web Rasmi

PEJABAT DAERAH / TANAH KUALA SELANGOR

cekap, telus dan mesra

 

w3c

faq-img

Soalan
Lazim

hubungi-kami

Hubungi
Kami

maklumbalas

Aduan &
MaklumBalas

peta-laman

Peta
Laman

Laporan Prestasi Pencapaian Piagam Pelanggan Unit Pendaftaran 2020

     

 

PRESTASI PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN UNIT PENDAFTARAN 

BAGI BULAN JANUARI SEHINGGA DISEMBER 2020

 

BIL AKTIVITI TEMPOH PENYELESAIAN JUMLAH
PERMOHONAN
MENEPATI TEMPOH
MASA/STANDARD
PIAGAM PELANGGAN
MELEBIHI TEMPOH 
MASA/STANDARD 
PIAGAM PELANGGAN
    
       Jumlah           Menepati   Standard %     Menepati Standard JUMLAH TIDAK MENEPATI STANDARD % TIDAK MENEPATI STANDARD
1. Permohonan mendapatkan carian rasmi/persendirian 1 hingga 3 hari bekerja 4400 4400 100 0 0
2.

Pendaftaran Urusniaga dan Bukan Urusniaga

PMT     

Suratcara      

Borang    

1 hari bekerja

 

1200

1700

1350

 

1156

1700

1350

 

96.33

100

100

 

44

0

0

 

3.67

0

0.075

3.

Permohonan kebenaran (consent) bagi Bidang Kuasa Pentadbir Tanah Daerah -

Pindahmilik, Gadaian tanah

Pindahmilik

Gadaian

14 hari bekerja

 

450

600

1500

 

400

550

1400

 

88.88

91.67

93.33

 

50

50

100

 

11.11

3.33

6.67

4.

Permohonan mendapatkan Perintah Jualan di mana proses kerja adalah seperti berikut :

a) Notis saman supaya hadir siasatan kepada penggadai dan pemegang Gadaian (Seksyen 431 KTN)

1 bulan 15 15 100 0 0
b) Notis tidak dapat disempurnakan 1 - 2 bulan 0 0 100 0 0
c) Notis Lelongan Awam (Borang 16H) 1 bulan 15 15 100 0 0
d) Tempoh yang diberikan kepada pembida berjaya lelongan untuk membayar baki 90% 120 hari 15 15 100 0 0
e) Perakuan Jualan (Borang 16I) 2 - 3 bulan 15 15 100 0 0

 

*Laporan pencapaian piagam pelanggan bagi Pejabat Daerah Tanah Kuala Selangor adalah secara 2 kali setahun.


Kemaskini pada 2021-02-26 13:58:56 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page