Tetapan Semula Kecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
logo-jata
Laman Web Rasmi

PEJABAT DAERAH / TANAH KUALA SELANGOR

cekap, telus dan mesra

 

w3c

faq-img

Soalan
Lazim

hubungi-kami

Hubungi
Kami

maklumbalas

Aduan &
MaklumBalas

peta-laman

Peta
Laman

Budaya MS ISO 9001 : 2008

 

                   

KE ARAH MS ISO 9001 : 2008 PEJABAT DAERAH/TANAH KUALA SELANGOR

 

1. VISI
Menjadikan Daerah Kuala Selangor Daerah Idaman, Maju, Sejahtera Dan Berkebajikan Selaras Dengan Hasrat Dan Dasar Kerajaan Negeri Selangor.


2. MISI
Mentadbir Serta Mengurus Daerah Dan Tanah Melalui Perkhidmatan Yang Cekap, Telus Dan Berkualiti Ke Arah Melestarikan Kehidupan Rakyat Untuk Kesejahteraan Hubungan Dengan Tuhan, Manusia Dan Alam Sekitar Selaras Dengan Dasar Kerajaan Negeri Selangor.


3. DASAR KUALITI
Pejabat Daerah Dan Tanah Akan Melaksanakan Pengurusan Pentadbiran Kewangan, Pentadbiran Projek Kecil Luar Bandar Dan Pengurusan Tanah Menerusi Perancangan Yang Sistematik Dan Berkesan Demi Kepuasan Pelanggan Serta Penambahbaikan Yang Berterusan


4. OBJEKTIF

  • Pejabat Daerah dan Tanah Kuala Selangor meningkatkan Sistem Pengurusan Kualiti secara berterusan selaras dengan keperluan standard
  • Pengurusan kualiti meliputi proses - proses pengurusan, penyediaan sumber, penghasilan produk dan proses penilaian.
  • Prosedur - prosedur kerja perlu didokumenkan dan direkodkan mengikut standard.
  • Kawalan dokumen hendaklah dikawal
  • Pengurusan sumber.
  • Memenuhi keperluan pelanggan.
  • Keupayaan Latihan dan kesedaran
  • Infrastruktur ruang kerja, kemudahan peralatan
  • Persekitaran kerja bersih, kemas dan teratur
  • Penyampaian perkhidmatan kepada pelanggan
  • Proses perolehan.

5. KAEDAH / TINDAKAN

  • Analisa data
  • Penambahbaikan menyeluruh
 

6. AHLI JAWATANKUASA INDUK  MS ISO 9001 : 2008 PDTKS     klik di sini >>
 

7. BAHAGIAN YANG TERLIBAT

1. Bahagian Khidmat Pengurusan

  •       Pentadbiran                             = 12 Prosedur
  • Kewangan                               = 13 Prosedur

2. Bahagian Pembangunan Masyarakat =  9 Prosedur

 

3. Bahagian Pengurusan Tanah

  • Unit Pelupusan Tanah               = 5 Prosedur
  • Unit Teknikal/ Penguatkuasa     = 4 Prosedur
  • Unit Pendaftaran                      = 5 Prosedur
  • Unit Pembangunan Tanah         = 7 Prosedur
  • Unit Hasil                                = 8 Proseduur

                                      JUMLAH       63 Prosedur

           

 


Kemaskini pada 2022-11-23 14:14:07 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page