Tetapan Semula Kecilkan size fontKembalikan saiz font kepada asalMemperbesarkan saiz font
    T
    T
    T
    T
logo-jata
Laman Web Rasmi

PEJABAT DAERAH DAN TANAH KUALA SELANGOR

cekap, telus dan mesra

 

w3c

faq-img

Soalan
Lazim

hubungi-kami

Hubungi
Kami

maklumbalas

Aduan &
MaklumBalas

peta-laman

Peta
Laman

Laporan Prestasi Pencapaian Piagam Pelanggan Unit Pelupusan 2024

     

 

PRESTASI PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN UNIT PELUPUSAN

BAHAGIAN PENGURUSAN TANAH

BAGI BULAN JANUARI SEHINGGA JUN 2024

BIL              AKTIVITI           

TEMPOH
 PENYELESAIAN  

JUMLAH
 PERMOHONAN  

  MENEPATI TEMPOH
MASA/STANDARD
  PIAGAM PELANGGAN  

MELEBIHI TEMPOH  
MASA/STANDARD 
PIAGAM   PELANGGAN  

         Jumlah           Menepati   Standard %     Menepati Standard JUMLAH TIDAK MENEPATI STANDARD % TIDAK MENEPATI STANDARD
1 Memproses permohonan pelupusan secara pemberimilikan tanah Kerajaan di bawah Seksyen 76 KTN (sehingga kertas ringkasan dikemukakan kepada PTGS). 6 Bulan - - - - 100%
2 Memproses permohonan melanjutkan tempoh pajakan melalui serah balik dan berimilik semula di bawah Seksyen 197 & Seksyen 76 dan Seksyen 90A Kanun Tanah Negara (sehingga kertas ringkasan dikemukakan kepada PTGS). 6 Bulan - - 3.13% - 96.87%
3 Memproses permohonan permit bahan batuan di bawah Seksyen 70 Kanun Tanah Negara (sehingga kertas ringkasan dikemukakan kepada PTGS). 6 Bulan - - 66.67% - 33.33%
4 Memproses permohonan Lesen Pendudukan Sementara di bawah Seksyen 65 Kanun Tanah Negara (sehingga kertas ringkasan dikemukakan kepada PTGS).      6 Bulan   - 21.74% - 78.26%
5 Memproses permohonan pewartaan tanah untuk tujuan awam di bawah Seksyen 62 Kanun Tanah Negara (sehingga kertas ringkasan dikemukakan kepada PTGS. 6 Bulan - -- - - 100%

 

PRESTASI PENCAPAIAN PIAGAM PELANGGAN UNIT PELUPUSAN

BAHAGIAN PENGURUSAN TANAH

BAGI BULAN JULAI SEHINGGA DISEMBER 2023

BIL              AKTIVITI           

TEMPOH
 PENYELESAIAN  

JUMLAH
 PERMOHONAN  

  MENEPATI TEMPOH
MASA/STANDARD
  PIAGAM PELANGGAN  

MELEBIHI TEMPOH  
MASA/STANDARD 
PIAGAM   PELANGGAN  

         Jumlah           Menepati   Standard %     Menepati Standard JUMLAH TIDAK MENEPATI STANDARD % TIDAK MENEPATI STANDARD
1 Permohonan Pelupusan Tanah Kerajaan (sehingga Kertas Ringkasan dikemukakan kepada PTGS) 6 Bulan 341 6 1.8 335 98
2 Permohonan lanjut Tempoh Pajakan melalui Serah Balik dan Beri Milik Semula (sehingga Kertas Ringkasan dikemukakan kepada PTGS) 6 Bulan 16 4 25 12 75
3 Permohonan Permit Bahan Batuan (sehingga kertas Ringkasan dikemukakan kepada PTGS) 6 Bulan - - - - -
4 Permohonan pemulangan balik bayaran hasil terlebih atau deposit bahan batuan      3 Bulan 7 7 100 0 0
5 Memperbaharui Permit Bahan Batuan 3 Bulan 37 37 100 0 0
6 Permohonan Lesen Pendudukan Sementara (sehingga Kertas Ringkasan dikemukakan kepada PTGS) 6 Bulan 39 9 23 23 30
7 Memperbaharui Lesen Menduduki Sementara bagi setiap tahun dalam tempoh 3 tahun pertama 14 hari bekerja 20 10 50 10 50
8 Permohonan perwartaan tanah untuk tujuan awam. (sehingga Kertas Ringkasan dikemukakan kepada PTGS) 3 Bulan 30 3 10 28 93

*Laporan pencapaian piagam pelanggan bagi Pejabat Daerah Tanah Kuala Selangor adalah secara 2 kali setahun.


Kemaskini pada 2024-12-18 10:27:47 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page