Maklumbalas II Hubungi Kami || Soalan Lazim (FAQ) || Peta Laman || Kajian Kepuasan Pelanggan

Imbas QR Kod bagi
melayari Portal Rasmi
menggunakan mobil
 [ x ]

qr

Kami Ingin Mendengar Pendapat Anda...

klik untuk sertai kami >>


Kalender PDTKS

w3c logo
Reset Setting Change font size to lower sizeChange font size to original sizeChange font size to large size
T
T
T
T
 jata  jata2  new_title_6

selangorku 

Budaya MS ISO 9001 : 2008

 

                   

KE ARAH MS ISO 9001 : 2008 PEJABAT DAERAH/TANAH KUALA SELANGOR

 

1. VISI
Menjadikan Daerah Kuala Selangor Daerah Idaman, Maju, Sejahtera Dan Berkebajikan Selaras Dengan Hasrat Dan Dasar Kerajaan Negeri Selangor.


2. MISI
Mentadbir Serta Mengurus Daerah Dan Tanah Melalui Perkhidmatan Yang Cekap, Telus Dan Berkualiti Ke Arah Melestarikan Kehidupan Rakyat Untuk Kesejahteraan Hubungan Dengan Tuhan, Manusia Dan Alam Sekitar Selaras Dengan Dasar Kerajaan Negeri Selangor.


3. DASAR KUALITI
Pejabat Daerah Dan Tanah Akan Melaksanakan Pengurusan Pentadbiran Kewangan, Pentadbiran Projek Kecil Luar Bandar Dan Pengurusan Tanah Menerusi Perancangan Yang Sistematik Dan Berkesan Demi Kepuasan Pelanggan Serta Penambahbaikan Yang Berterusan


4. OBJEKTIF

  • Pejabat Daerah dan Tanah Kuala Selangor meningkatkan Sistem Pengurusan Kualiti secara berterusan selaras dengan keperluan standard
  • Pengurusan kualiti meliputi proses - proses pengurusan, penyediaan sumber, penghasilan produk dan proses penilaian.
  • Prosedur - prosedur kerja perlu didokumenkan dan direkodkan mengikut standard.
  • Kawalan dokumen hendaklah dikawal
  • Pengurusan sumber.
  • Memenuhi keperluan pelanggan.
  • Keupayaan Latihan dan kesedaran
  • Infrastruktur ruang kerja, kemudahan peralatan
  • Persekitaran kerja bersih, kemas dan teratur
  • Penyampaian perkhidmatan kepada pelanggan
  • Proses perolehan.

5. KAEDAH / TINDAKAN

  • Analisa data
  • Penambahbaikan menyeluruh
 

6. AHLI JAWATANKUASA INDUK  MS ISO 9001 : 2008 PDTKS     klik di sini >>
 

7. BAHAGIAN YANG TERLIBAT

1. Bahagian Khidmat Pengurusan

  •       Pentadbiran                             = 12 Prosedur
  • Kewangan                               = 13 Prosedur

2. Bahagian Pembangunan Masyarakat =  9 Prosedur

 

3. Bahagian Pengurusan Tanah

  • Unit Pelupusan Tanah               = 5 Prosedur
  • Unit Teknikal/ Penguatkuasa     = 4 Prosedur
  • Unit Pendaftaran                      = 5 Prosedur
  • Unit Pembangunan Tanah         = 7 Prosedur
  • Unit Hasil                                = 8 Proseduur

                                      JUMLAH       63 Prosedur

           

 


Kemaskini pada 2016-11-14 16:03:10 daripada Administrator

  •  
  • Print
  • Email this page

  footer

PEJABAT DAERAH / TANAH KUALA SELANGOR,

45000 Kuala Selangor

Telefon : 03-32891010 II Fax : 03-32892145 II E-mel : ksel[at]selangor.gov.my

:: HAK CIPTA TERPELIHARA © 2016 PEJABAT DAERAH/TANAH KUALA SELANGOR ::

Paparan terbaik menggunakan: IE9 ke atas/
Firefox 11 ke atas /Google Chrome resolusi 1280 x 720 ke atas.

Dasar Privasi & Dasar Keselamatan | Hak Cipta |

Mengenai Kami | Bantuan | W3C | Penafian

iso

Certified to ISO 9001: 2008


Certified to ISO 9001:2008

Hari IniHari Ini97
Jumlah PelawatJumlah Pelawat294283
Total count : 294283 Tarikh Kemaskini : 17-12-2017